Хаяо Міядзакі (Hayao Miyazaki) - Сценарій, Режисер, Виконавчий продюсер, , Сценарій, , Подяки, , , Продюсер, , , , Анімація, , Головний аніматор, , , відомий з робіт у таких проектах: «Мандрівний замок» (2004), «Хлопчик і Чапля» (2023), «Віднесені привидами» (2001), «Месники: Ера Альтрона» (2015), «Принцеса Мононоке» (1997),
Хаяо Міядзакі (японською: 宮崎 駿, Miyazaki Hayao; народився 5 січня 1941 року) — японський манґа‑художник, видатний кінорежисер і аніматор, створивший багато популярних аніме‑фільмів. За майже п’ятдесят років кар’єри Міядзакі здобув міжнародне визнання як творець анімаційних художніх фільмів і, разом з Ісао Такахатою, заснував студію «Ґіблі» — анімаційну студію та продакшн‑компанію. Успіх його фільмів породив порівняння з американським аніматором Волтом Діснеєм, британським аніматором Ніком Парком, а також з Робертом Земекісом, який став піонером анімації з використанням захвату руху, і він був названий одним із найвпливовіших людей за версією журналу Time.
Міядзакі розпочав свою кар’єру у Toei Animation як художник‑мідл‑драфтер (in‑between artist) на фільмі Gulliver's Travels Beyond the Moon, де запропонував власні ідеї, які зрештою стали фіналом фільму. Протягом наступного десятиліття він працював у різних ролях в анімаційній індустрії, доки не отримав можливість поставити свою першу повнометражну стрічку Лупін III: Замок Кальйостро (1979). Після успіху наступного фільму, Наусіка з долини вітрів, Міядзакі співавтворив студію «Ґіблі», де продовжив створювати численні повнометражні анімації до Принцеси Мононоке, після чого тимчасово вийшов на пенсію.
Хоча фільми Міядзакі вже довгий час користувалися великим комерційним і критичним успіхом у Японії, на Заході він залишався майже незнаним до того моменту, коли компанія Miramax випустила його 1997‑річний фільм Принцеса Мононоке. Принцеса Мононоке стала найкасовішим фільмом в Японії — доки її не обігнала інша 1997‑річна стрічка Титанік — і першим анімаційним фільмом, який отримав премію «Кіно року» на премії Японської академії. Міядзакі повернувся до анімації з Віднесеними духом. Цей фільм обігнав Титанік за касовими зборами в Японії, також отримав премію «Кіно року» на Японській академії та став першим аніме, який отримав американську премію «Оскар».
У творах Міядзакі часто піднімаються постійні теми, такі як взаємовідносини людства з природою і технологіями, а також складність дотримання пацифістської етики. Відображаючи його феміністичний погляд, головні героїнь його фільмів часто є сильними, самостійними дівчатами чи молодими жінками. Міядзакі відкрито критикує капіталізм і глобалізацію. Хоча в двох його фільмах — Замок Кальйостро і Замок у небі — присутні традиційні злодії, інші його роботи, такі як Наусіка чи Принцеса Мононоке, представляють морально неоднозначних антагоністів з позитивними рисами.
© ACMODASI, 2010 -2025
Всі права захищено.
Матеріали (торгові марки, відео, зображення і тексти), що знаходяться на цьому сайті належать їх правовласникам. Заборонено використовувати будь-які матеріали з цього сайту без попередньої домовленості з їх власником.
При копіюванні текстових та графічних матеріалів (відео, зображення, тексти, скріншоти сторінок) з цього сайту активне посилання на сайт www.acmodasi.com.ua обов'язково має супроводжувати такий матеріал.
Адміністрація сайту не несе відповідальності за будь-яку інформацію розміщену на цьому сайті третіми особами.